bodyNeopets Abominable Snowball

ALLIKAHS LUTADIAYS

ALLIKAHS LUTADIAYS

apa tah

borak dan bersorak


Sunday, April 15, 2012

sang hujan

Assalamualaikum semua,


Skarang nie aku berada dalam kepekatan malam ditemani sang hujan. Nasib bukan aku yang drive time nie. Sbenanya we all (aku ngan cik kakak)on da way balik kl from rumah mama. Hurmm yup last week baru je aku balik melaka. So what kalau aku nak balik lagi minggu ni. Bukan guna duit aku pun hakhakhakhak.  Ok fine. . Berbalik pada cerita sang hujan tadi. Aku ni kurang sikit kehandalan aku nak drive dalam keadaan hujan. Tambah2 malam macam nie.  Aku lebih suka tengok hujan je.


Yup. Aku suka hujan.Bagi aku jadi sang hujan sangat bagus. 'mereka' berada di atas sama-sama kemudian 'mereka' jatuh juga sama-sama. Tak kira 'mereka' diatas mahupun di bawah mahupun 'mereka' jatuh, 'mereka' tetap bersama. Tak semua antara kita yang bernasib baik jadi seperti sang hujan.  jadilah seperti sang hujan. Bukan sekadar bersama-sama dengan keluarga, sahabat, dan kekasih hatinya tak kira dimana berada malah 'mereka' juga menyejukkan mereka yang panas, menyegarkan mereka yang layu dan kadang-kadang menemankan mereka yang sedih. 






Betapa indahnya ciptaan yang maha berkuasa. Kan?

Aku boleh tersenyum sendiri bila hujan turun. Tak tahu kenapa. Kadang-kadang jugak aku rasa macam nak jugak bersama-sama sang hujan.  merasai tiap titis yang jatuh ke bumi sambil aku bayangkan segala kesedihan, kelukaan dan kekecewaan aku jatuh meninggalkan aku juga.


Dan kemudian aku akan tersenyum lagi. Ya hujan boleh membuat aku tersenyum.


Adiosss

Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment

Popular Posts