bodyNeopets Abominable Snowball

ALLIKAHS LUTADIAYS

ALLIKAHS LUTADIAYS

apa tah

borak dan bersorak


Sunday, August 26, 2012

Bertunang!!!!

assalamualaikum semua,

       Macam menarik kan tajuk entry aku kali ni. BERTUNANG!!!. . bertunang, satu langkah bagi pasangan  untuk membina masjid. aku tak cakap pasangan kekasih sebab tak semua pasangan kekasih yang bertunang. kadang2 yang tak jadi kekasih pn ada yang bertunang. itukan memang lumrah kehidupan. siapa yang tak nak harungi semua tu. aku yakin pasti semua wanita nak rasa macam mana rasa bertunang. kalau ada yang ckapa tak tu macam tipu jer tapi tak apa aku faham, buat masa  ni korang yang kata tak nak tu belum lagi jumpa dengan perasaan nak rasa menjadi tunangan orang( aku paham la sebab aku pun sama ahhahaahah) tapi aku yakin satu hari nanti mesti aku pun nak rasa cam tu gak(mungkin!!!!!)


  Love is like question mark!!! aku stuju dengan statement tu.  kita akan sering tertanya-tanya sesuatu yang ada kaitan dengan cinta... tambahan bila usia kita dah semakin meningkat semakin banyak persoalan yang akan kita tanya dan di tanya, siapa kekasih hati kita, bila nak bertunang, bila nak kawin dan banyak lagi soalan berkaitan dengan cinta. kadang-kadang kita sendiri tak dapat bagi jawapan sebab kita sendiri masih tertanya-tanya tentang semua solan yang orang tanya... aku rasa bersyukur sebab aku ada 2 orang kakak yang masih belum kawin so peratus untuk keluarga dan kenalan tanya bila aku nak nikah tu sikit sebab semuanya tertumpu pada kakak2 aku. segala persoalan cinta ni biar kakak aku yang hadap dulu!!!


kisah bertunang yang aku nak story ni bukan tentang pertunangngan aku sebab secara halusnya aku dah bg tau kat atas tadi yang aku belum rasa nak bertunang... dah kisah ni adalah kisah kakak kedua aku, angah.. yang best nya time angah 'dilamar' kita orang ada kat tempat kejadian. time tu kat Miri,, we all ada buat birthday celebration for my sis and kekasih hati dia ni. so at that time lah kejadian ni berlaku. sempoi tapi sweet...
The ring in a rose!!!
Cincin dalam bunga rose kekasih hati kakak aku ni bagi depan kawan2 dia, kawan2 kakak aku dan kawan2 aku yang kebetulan aku angkut skali gi party tu.

ok so before puasa hari tu, angah bagi tau yang keluarga kekasih hati beliau akan datang meminang. di sebabkan mereka bukan berasal dari semenanjung so mereka call lah mama then tanya macam mana adat orang sini dan insyaallah,, kalau tak ada aral melintang bulan 10 ni kot pihak sana akan datang. yeahhhh!!! aku tumpang happy. sorang bakal selamat dari persoalan cinta dan aku masih selamat sebab tumpuan pada persoalan cinta ni belum tiba pada aku sebab along masih ada. (senyum riak!!)


    eh kenapa stop tetiba!!! owh betullah orang kata, jangan cakap besar, jangan riak kan dah makan diri!!!! semalam along balik dengan kekasih hati dia pulak. and apa yang membuat aku gembira adalah along pun nak bertunang cuma belum pasti bila. mama apa lagi happylah sebab dah selayaknya kakak2 aku ni kawin. aku pun tumpang happy dan teruja... jadi apa masalahnyakan???

masalahnya dengan statement mama tadi yang menyedarkan aku tentang sesuatu. statement yang memusnahkan rasa selesa dan selamat aku!!!

statement mama :  " nanti along dan angah dah selesai kawin. lepas tu alang pulak"

TTTTTTIIIIDDDDAAAAKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!   

alamakkkkkk..... habislah aku!!! baru je nak rasa happy dan teruja untuk kakak-kakak aku ni skali mama dah cantas habis..  awal-awal lagi aku dah bg tau mama : " eh apa tanya alang plak? kerja pun belum. jangan nak tanya soklan tu. soalan tu skip trus pergi ke atih(adik aku)..."

dan aku tau, aku harus bersedia dari sekarang untuk menghadapi segaral persoalan cinta dari orang dan boleh tak nanti bila orang tanya aku tentang tu akuu bua muka macam kat bawah nie??

aku pandang je mereka... tak jawap apa2... bleh kann????

rasanya tu je cara yang selamat untuk jawap solan tue kann... aku aku buat cam tu je lah. hahaha 

adiosss

3 comments:

  1. Samalah kita, tapi saya anak kedua, mmg kena pressure habis, memang jadi mangsa makcik2 je bila gi kenduri, bila nak kahwin la, dah ada belum lah, senyum jelah, haha nice entry

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks...so kita harus bertabah je bila ada orang tanya bila turn kita... nanti nak jawap jadi gaduh pulak hahah

      Delete
    2. thanks...so kita harus bertabah je bila ada orang tanya bila turn kita... nanti nak jawap jadi gaduh pulak hahah

      Delete

Popular Posts