bodyNeopets Abominable Snowball

ALLIKAHS LUTADIAYS

ALLIKAHS LUTADIAYS

apa tah

borak dan bersorak


Thursday, September 8, 2011

sakit yang dijauhi

Banyak-banyak penyakit, sakit apa yang kita nak jauhi sebab sakit sangat hingga boleh jejaskan hari kita? Dulu penah org tanya aku soalan ni dan baru aku tau kenapa jawapan soalan tu adalah sakit gigi. Ya memang bila kita sakit gigi mood kita sangat terjejas. Sakit gigi ni sakit lain dari yang lain. Memang sakit.

Kenapa pulak cerita tentang sakit gigi nie? Mestilah ada kaitan dengan aku, kalau tak buat apa aku post kat blog ni kannn . Aku tengah menghayati rasa sakit yang bermaharajalela kat gigi aku ni. Huaaaaa smalam punya semalam gusi belah kiri bengkak hari ni gigi belah kanan pulak sakit. Ni gara-gara makan popcorn caramel lah ni. Manis sangat agaknya. Huaaa meranalah diri. Tahan sakit. Tadi tiba-tiba sakit menggila terus bangun cari ubat tahan sakit yang kakak aku tertinggal. Makan sebiji tapi tak ada lah hilang rasa sakit tu. Cuma berdenyut-denyut sambil menyengat tiba-tiba dan kadang-kadang.

Nak g jumpa doktor aku takut. Bukan takutkan doktor yerr tapi takut dia nak proses gigi aku ni nanti. Tulah akibat bila penjagaan gigi tak diambil berat dan takut jumpa doktor. Bukan takut jumpa doktor tapi takut apa yang doktor akan buat. Hehhehh

So skarang ni tanggung jelah rasa sakit tu. Tunggu kena paksa baru gi klinik. Rasanya last aku cek gigi tahun 2005. Lamakan. Agaknya gigi yang aku tampal dulu dah tercabut kot, . . . Ala tak selesanya. Bleh tak aku makan sebijik lagi ubat tahan sakit? Tak pun mata ni tidolah cepat-cepat. Tak lah aku rasa sakit kalau tidurr.

Oklah nak try tido. Lain kesempatan aku update lagi.

Adiiiioooosss
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 comment:

  1. mmg sakit..ubat klu dewasa makan 2biji...cuba kumur kumur dgn lesterin

    ReplyDelete

Popular Posts