bodyNeopets Abominable Snowball

ALLIKAHS LUTADIAYS

ALLIKAHS LUTADIAYS

apa tah

borak dan bersorak


Sunday, September 4, 2011

bukan sahabat yang baik..

aku akui aku bukan sahabat yang baik untuk semua yang rela menjadi sahabat aku. aku juga bukan kawan yang baik bagi mereka yang sudi menjadi kawan aku. aku hanya insan yang serba kekurangan. kadang-kadang aku rasa sedih bila tak dapat tolong kawan, sahabat or orang yang aku sayang. paling aku kesal aku tak dapat mengungkapkan sebaris ayat ataupun sepatah kata untuk melegakan hati mereka. aku bukanlah jenis yang pandai berkata-kata apatah lagi menasihatkan orang. meredakan sedih orang lain lagilah aku fail. aku hanya mampu mendengar je tapi lain pulak masalahnya, aku tak pandai memberi reaksi yang memuaskan bagi sang pencerita, sang peluah.... aku tak tahu kenapa... aku tak tahu kenapa macam jiwa aku pula yang mati. aku dapat rasa semua perasaan tapi jiwa aku kaku macam tu je. tak nak nak jadi macam manusia yang normal...

bila tahu ada kawan yang susah or ada masalah aku harap sangat yang akulah insan yang boleh melegakan perasaan mereka, akulah insan yang boleh menemani mereka, tapi hakikatnya aku tak boleh buat semua tu... kenapa??? sebab aku tak tahu nak tunjuk perasaan aku yang sebenar. ya itu ayat yang sebenar... aku tak tahu nak tunjuk perasaan aku yang sebenar so macam mana aku nak fahami orang lain..

sayang aku pada seseorang hanya aku yang tahu... dan bila aku kata hanya aku yang tahu aku memang maksudkannya.. perasaan aku yang sebenar hanya aku yang tahu....

buat sahabat, kenalan, dan juga teman... aku mungkin dilihat seperti manusia yang pentingkan diri, tidak berperasaan, tidak pedulikan kawan-kawan, tapi percayalah, aku bukan begitu.. cuma itu cara aku untuk tunjuk sayang aku pada orang.... itu cara aku...

adioss

No comments:

Post a Comment

Popular Posts