bodyNeopets Abominable Snowball

ALLIKAHS LUTADIAYS

ALLIKAHS LUTADIAYS

apa tah

borak dan bersorak


Tuesday, August 16, 2011

pelik itu aku.

Holla and assalamualaikum. Yer macam tak penah pulak aku jak greet pada pambaca yang aku x tau kewujudannya nikan. Well x pe bukan slalu pun. Kalo rasa pelik nak wat cam mana. Tgk tajuk je lah baru tauu. Eh tetiba lak bunyi anjing menyalak panjang. Apa yang haiwan tu nak yer. Nasib tak rasa seram. :-)

well, apa yang pelik ttg aku? Yer baru je terjadi time nak ke office bapak aku. Macam biasa bila dah take over jawatan driver tuk family aku dari tangan cik pinky, kakak bongsu aku tu maka bapak aku pun suruhlah aku drive. Masalahnya time tu aku nak guna kasut yang agak complicated. So terpaksalah aku guna selipar biasa je dulu. Senang sikit. Tu pun lepas mama paksa aku. Mama kata nanti aku boleh pakai kasut aku tu bila dah sampai kat office bapak aku. Owh ya kami ke office bapak aku tu sebab ada majlis berbuka puasa. So nak di pendekkan cerita lepas dah kenyang semua tu dan waktu orang nak balik tetiba adik bongsu aku, our princess datang kat aku dah tu kata mama suh alih kereta. Adoiii masalah ni. Aku pun gerak g jumpa mama dan g tau aku tak bleh nak alihkan keta sebab kasut aku. Mama pun macm nk gelak sebab lupa masalah aku bila bawak keta.Aku dahlah pakai kasut yang kena ikat dan agak susah nak pakai. Bukan apa dah time nilah kasut aku mogok nak rosak serentak. Kasut ni je yang sesuai. Kang kalo aku pakai croc kang tak menjaga image bapak aku depan staff dia kang. kesian pulak bapak aku.

Berbalik pada cerita tadi, time balik mama pulak yang kena drive. Rasa cam kesian lak. Tapi nak wat cam mana sebab sbelom balik we all gi kedai yang ada dekat ngan office tu and mama lah yang drive. Skali time nak pick up bapak aku semula terus je dia duduk kat belakang. esh tab aku nak abis batery terpaksa tukar guna laptop.  So masalahnya sekarang mama penah tanya aku. even kakak sulong aku tu pun penah tanya aku sampai bila nak drive bukak kasut. ermmm ok tu masalah aku sebenarnya. aku memang kalau nak drive kena bukak kasut. kiranya kena berkaki ayam baru feel drive tu terasa hingga menusuk kalbu( baik punyer cover). kalau ikutkan time aku nak pi ambik lesen tu hari aku bawak keta pakai kasut. memeang betul-betul kasut aku guna tapi ntah cam mana dapat je lesen terus nak tanggalkan kasut/selipar or apa-apa je yang ada kat kaki aku bila aku nak drive. kalau aku pakai kasut mestilah ada je yang terlebih tekan terkurang tekan. sangat tak selesa.

korang rasa pelik ke??? aku tak rasa pelik pun, kalau korang rasa pelik maknanya korang yang pelik. so aku rasa ni je salah satu kejadian yang terjadi yang masih aku tak bleh nak ubah. hehehe nasiblah. yang penting aku selesa time nak drive and selamat. kalau aku pakai kasut dan tak selesa kan ke boleh memudaratkan diri sendiri dan orang lain. so akhir kata dari aku  lantak pi apa orang nak kata....

adiosssss

No comments:

Post a Comment

Popular Posts