bodyNeopets Abominable Snowball

ALLIKAHS LUTADIAYS

ALLIKAHS LUTADIAYS

apa tah

borak dan bersorak


Monday, May 2, 2011

ianya turun seperti yang di pohon..

syukur.... rasa sejuk sang hujan amat mendamaikan.. setelah hampir 2 minggu sang matahari tanpa belas memancarkan teriknya sang suria kini tiba giliran sang hujan mendamaikan panas yang melanda. hujan turun juga akhirnya.. rasa selesa jer bila kena angin hujan ni. tadi waktu on da way dari kuala lumpur ke melaka hujan turn sepanjang jalan. mungkin ada sikit jer bhagian yang tak coverlah. p kebanyakan tempat hujan.. nasib tak hujan lebat kalau tak memang aku tak nampak. dahlah aku yang kena drive. ayah duduk kat sebelah. mama and adik-adik kat seat belakanglah habis tu kat mana lagi kan..... time on da way tu banyak jugak berlakunya kemalangan. ada tu sampai tayar dia terlekuar, cermin belakang pecah, kemek tu jangan ceritalah. haruslah ada bila dah kemalangan macam nie. ada satu tempat tu kemalangan berantai. lebih daripada 10 biji kereta yang terlibat. aku tak tengok sangat pun sebab takut aku pulak yang langgar orang. so melalu cerita yang aku dengar dari ulasan adik, mama and ayah so memang agak teruk lah. ada juga yang nangis kat tepi highway tu. kalau aku pun mesti aku leleh gak. cuak tue.... ok hampir setengah jam je kita orang stuck dalam jem tu. taklah lama sangat pun.

ok tutup cerita tentang tu. nie aku nak story sikit tentang kejadian semalam. semalam we all satu family hang out sama-sama. memang seronok tau. tambah-tambah ayah terlebih sporting. bukan apa selalu kalau jalan-jalan macam tu ayah tak minat sangat. mungkin sebab pagi tu dia dah muntah-muntah tak sihat so petang sikit jadi hyper hahahahh. lepas sarapan jer kita orang terus gi cheras. gi rumah mak cik aku. dia nak tunjuk mana kawasan yang ada rumah sewa. yelah we all adik beradik cadang nak pindah sebab tempat kerja kakak aku jauh dari rumah sekarang. so lepas tengok rumah tu(ushar dari jauh jer) terug gerak ke rumah mak mak cik aku tu. kira umah atuk saudara aku tu lah.. we all melawat baby yang aku cerita baru lahir hari tu... kira lama jugalah we all kat sana.. cute giler baby darwisy tu. nama dia adalah mohd. darwisy adli. cute. best betul aku main-main ngan baby tu sebab dia tak banyak nangis. mungkin sebab baru seminggu kat dunia nie so dia tak banyak cekadak. so lepas je melawat baby terus we all pergi e-curve. adik- adik aku nak main boling pulak. kenapa e-curve? sebab aku rasa line kat sana je best. tapi spoil lak aku terguna bola saiz x-small so jari aku sakit. terus aku pas game kat ayah. and ayah apa lagi terus je tunjuk bkat. ada stail gak ayah main boling hehehhe. ayah dapat 83, ateh 73(kalau tak salah aku la) and baby dapat 57. lepas tu we all sambung main pool. ayah aku pun join main sekali. nie baru belajar main. syok pulak orang tua nie main pool. kakak-kakak aku just tengok jer sebab we all dah puas main pool. apa yang menariknya adalah mama pun join main sekali.. hahah memang gelak je we all time tu. memang lawak weh. dengan peel masing-masing time nak shoot bola tu, dengan xcited bila masuk lubang... memang happy je. lama dah tak happy macam tu satu family...

kat sbelah meja pool tu ada meja foosball tapi tak bleh main lak sebab rosak ke amenda ntah. so baby nak main kat tempat main token sebelah tempat wayang tu. terus we all turun sambung main game kat sana. satu family main. dengan mama and ayah sekali. best je aku tengok semua bergumbira. entah bila bleh ada time macam tu lagi. aku tau takkan ada lagi time macam tu so aku rasa tu adalah saat yang memang patut aku kenang sampai bila-bila.. :)

oklah rasanya tak der lagi yang aku nak share selain rasa cuak nak exam sebab aku blom study lagi.. adoiii kena balik selangor baru boleh focus sebab tak der tenet... hahah oklah aku stop kat sini jer lain masa kalau ada kesempatan aku update lagi yerrr..

adios

No comments:

Post a Comment

Popular Posts