bodyNeopets Abominable Snowball

ALLIKAHS LUTADIAYS

ALLIKAHS LUTADIAYS

apa tah

borak dan bersorak


Sunday, May 29, 2011

demi yang tersayang pt 8

Zain tersedar apabila di simbah air. Kepalanya terasa pedih akibat luka yang terkena air. Sebaik sahaja membuka matanya, zain ternampak Sham yang berdiri megah di hadapannya. Dia cuba bangun tetapi tidak Berjaya. Zain sudah terikat kemas di kerusi. Sedaya upaya dia cuab meronta untuk melepaskan diri tetapi hampa. Ikatan it terlalu ketat.

“ tak payahlah kau susah-susah nak cuba lepaskan diri. Dah sah-sah kau tu kena ikat macam mana boleh lepas pulak. Lainlah kalau kau tu ahli silap mata” kata Sham sinis.

“Sham, apa yang kau dah buat kat ibu aku ha??!! Adik-adik aku mana? Kau ni dah gila ke apa?!!” marah Zain. Sham ketawa kuat melihat kemarah Zain itu

“ erm apa nama kau ye. Aku lupalah. Buah hati aku ada bagi tau aku dulu. Ermm owh ya Zain kan. Untuk pengetahuan kau, adik kau si Nina tu tengah tidur kat dapur. Aku dah cuba kejutkan dia tapi dia tak bangun. Aku tak sempat pula nak jawap soalan dari adik kau tadi. Soalan dia sama macam soalan kau. Apa aku dah buat kat ibu, mak kornang tu.” Sham menjawap tenang. Zain terasa marah mendengar kata-kata Sham itu.

“ Sham. Kau ni memang dah gilalah. Kau jangan buat apa-apa kat keluarga aku. Aku report polis nanti.” Ugut Zain. Sham ketawa lagi. Geli hatinya mendengar kata-kata Zain itu.

“ kau ni bodohlah. Kau nak report polis ke? Ha pergilah. Aku nak tengok macam mana kau boleh sampai kat balai polis tu. Kalau kau sampai sana bagi tau polis aku tak lari kat mana-mana tau. Aku tunggu sini je.” Sindir Sham.

“ aku patut patahkan kaki kau dulu supaya kau tak boleh bergerak.” Marah Zain. Hatinya panas mengenangkan apa yang telah di lakukan oleh Sham kepada adik dan ibunya.

“ owh ya. Sebut pasal patah mematah nie, biarlah aku tunaikan hajat kau tu tapi ada perubahan sikitlah. Aku tukar mangsa dan pemangsa. Kau bayangkan aku adalah kau dank au adalah aku. Kau kata nak patahkan kaki aku tadikan. Ok aku tunaikan hajat kau.” Serentak itu kedengaran jeritan Zain apabila Sham memukul sekuat hati kaki Zain dengan kayu yang di pegangnya tadi. Sham sudah tidak waras lagi. Berkali-kali kaki Zain di pukul dah di hentakkan dengan kayu keras itu. Semakin kuat jeritan Zain semakin laju dan kuat jugalah pukulan yang dilakukannya. Sham ketawa gembira. Zain yang sudah jatuh ke lantai hanya mampu mengerang kesakitan dan tidak mampu untuk menjerit lagi. Sham mengcangkung di sebelah Zain yang sedang menahan sakit. Kaki Zain yang sudah hamper hancur itu di tekan Sham sambil tersenyum senang melihat wajah Zain yang menanggung kesakitan itu. Sedang Sham ketawa, talifon bimbit Zain berbunyi dan itu menarik perhatian Sham. Pantas talifon itu dicarinya.

“ kau nak tahu siapa yang mesaj kau?” soal Sham sambil menunjukkan talifon bimbit itu kea rah Zain. Melihat sahaja nama yang terpampang, Zain mejerit sambil meronta-ronta.

“ kalau kau anak jantan kau lepaskan aku sekarang ni Sham.!!”jerit Zain. Sham terdiam seketika dan kemudian dengan senyum sinis dia melepaskan Zain dari ikatan. Zain cuba bangun tetapi kesakitan yang melampau membantutkan niatnya. Sham yang melihat keadaan Zain itu ketawa. Tanpa perasaan Sham memukul, menendang, menumbuk dan menyepak Zain tanpa henti sehinggan tiada lagi reaksi dari Zain.

“ la takkan kau pun tidur. Korang ni suka sangat tidur. Tak cukup stamina betullah. Terpaksalah aku sambut kepulangan gadis kesayangan aku ni sorang-sorang.” Kata Sham riang seperti tiada apa-apa yang terjadi dan terus membetulkan rambutnya yang kusut dan membetulkan baju yang dipakainya. Dia ingin kelihatan kemas dan segak apabila berhadapan dengan gadis kesayangannya. Mendengar sahaja suara gadis kesayangannya, pantas Sham turun lalu terus ke pintu utama. Min yang melihat kemunculan Sham di ndalam rumahnya terkejut dan cemas,

“ eh Min. Takkan you nak lari. I tau you mesti terkejut tapi percayalah ni semua plan i dengan your mom. I datang nak minta maaf secara rasmi dengan your family. I ada call bagi tahu your mom, that why your mom suruh i datang hari ni. Abang and adik you pun dah ada dah. Dia orang ada kat dalam tengah tunggu you. I dah minta kebenaran dah nak sambut you.” Sham memulakan bicara dengan lembut apabila wajah Min seperti terkejut. Sham menghadiahkan senyuman ikhlas. “ min, takkan you nak terpacak kat situ. I datang dengan bakal wife i. Saja i nak kenalkan dia dengan your family, tapi kalau you tak selesa tak apalah. I boleh ajak dia balik. I tak nak menyusahkan you. I tau id ah buat banyak salah and menyusahkan you and your family. You tunggu sini biar i panggilkan my future wife tu.” Sayu sahaja suara Sham sehingga membuatkan Min serba-salah. Suara Sham yang kedengaran ikhlas itu sedikit sebanyak membuat Min percaya dengan kata-katanya. Lagipun kereta abang Zain ada di situ jadi sudah tentu Sham sudah berjumpa dengan abangnya.

“ Sorry Sham. I memang terkejut. Yalah dah lama kita tak jumpa and tiba-tiba you muncul kat rumah i.” Kata Min sopan.

“ tak apa i faham. Dah jomlah masuk. Eh macam i pula tuan rumah.” Gurau Sham. Min ketawa senang.

“ you datang dengan your future wife ya. Mesti cantikkan. Tak sabar pula i nak jumpa dia.” Kata Min sambil membuka sandal yang dipakainya. Sham ketawa mendengar kata-kata Min. Hatinya gembira kerana dapat melihat senyuman manis Min. Mereka beriringan masuk dan bejalan ke ruang tamu. “ eh kenapa sunyi je rumah ni?” soal Min hairan.

“ owh tadi ibu you tak sihat so dia tidur. Adik you ada kat dapur. Abang you dalam bilik dia kot. Tu i je yang muncul kat depan tadi sambut you.” Terang Sham mesra. Tiba di ruang tamu, Min terkejut melihat ibunya terbaring dan terus mendapatkan ibunya

No comments:

Post a Comment

Popular Posts