bodyNeopets Abominable Snowball

ALLIKAHS LUTADIAYS

ALLIKAHS LUTADIAYS

apa tah

borak dan bersorak


Saturday, August 14, 2010

hujan di subuh hari

hujan yang turun mendamaikan jiwa yang sunyi... subuh muncul lagi tapi aku biarkan ianya berlalu pergi.

sahur tadi kami hanya makan buger, sosej dan ermm itu ajalah mana ada menu lain lagi. nasi? ermmm tak lah. jarang nak sahur nasi. waktu kecik-kecik dulu selalu eh bukan selalu tapi hari-hari kena sahur nasi. habis makan nasi sebelum tidur mama wajibkan kami minum segelas air kosong. tak kira kenyang macm mana mesti habiskan sebab mama takut kita orang kehausan di siang hari. lawak pulak mengenangkan zaman kanak-kanak. adik sempat merasa saat itu cuma baby je yang terlepas. biasalah sebab baby sorang je yang kecik and yang lain dah meninggat dewasa mama dah tak gunakan lagi cara tu. lagi pun baby bukan lah keck lagi pun. dah tingkatan satu so kira dah besarlah untuk tahan haus dan lapar tanpa merengek kat mama. tapi kadang-kadang kita aorang yang dah dewasa ni un merengek kat mama jugak. bukan apa saja nak mengada and saja nak bergurau senda walaupun mungkin pada hakikatnya serius memang lapar or haus....

hari ini aku akan balik ke k.l semula. macam tak nak balik je rasa tapi apa boleh buat kelas pun nak mula isnin ni. lagipun aku tak boleh duduk rumah mama lama-lama. habis semua diet aku. yalah aku dah terbiasa makan kat rumah mama so bila dah kena jaga pemakanan sendiri berada di rumah mama merupakan godaan terbesar untuk aku. jumaat aku makan nasi, sabtu pun makan nasi dan hari ni ahad aku dapat rasakan aku akan makan nasi jugak. janganlah naik berat aku. dahlah tak bersenam langsung. nampaknya isnin nie aku kena bekerja keras la... kena hilangkan semua yang aku masukkan dari hari jumaat yang lepas. takut jugak kalau naik berat sebab bukan pernah aku rasa macam mana berat aku turut. selama ni aku tak kisah pun tapi kali ni lain sikit.

apa lagi yang aku nak merapu kat sini ek.. ermm tak tau nak buat apa. nak main fb pun dah macam bosan. tak ada apa-apa yang menarik kat fb lagi. dulu bukak fb sebab nak main farmville tapi sekarang dah tak main fb lagi.. owh ya aku cadang nak letak hasil karya tulisna aku kat dalam blog nie tapi risau plak aku bila teringatkan fakta yang aku pernah baca kalau nak publish karya kita. untuk jadikan karya kita sebagai novel or nak bukukan karya kita, kita tak boleh publishkan kat mana-mana dulu sebab tu kirnya dah tak ori. ye ke?? tapi ada je kan penulis yang dah publishkan dulu kat internet then baru bukukan... entahlah. tengoklah macam mana nanti.

oklah mata aku ngantuk lak rasanya. aku nak beradu... tentang karya aku tu nanti aku fikirkan... slamat pagi semua.. smga mimpi indah....

No comments:

Post a Comment

Popular Posts