bodyNeopets Abominable Snowball

ALLIKAHS LUTADIAYS

ALLIKAHS LUTADIAYS

apa tah

borak dan bersorak


Thursday, April 26, 2012

we are like family

assalamualaikum,

hari ni aku nak story sikit tentang tempat praktikal aku nie. well dah 2 bulan aku menimba pelajaran dan pengalaman kat tempat ni. Jabatan Kastam Diraja Malaysia Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Pada awalnya memang macam susah je aku nak suaikan diri kat tempat ni. yelah lama dah aku tak bergaul and bersosial dengan orang yang lebih dewasa dengan aku and for sure aku rasa sikit kekok bile deal ngan mereka. tambah-tambah lagi bila dalam otak aku ni dah terset yang aku kena formal ngan mereka sebab mereka kerja di jabatan kerajaan.. tambah-tambah bila communication skill aku yang semakin berkurang semenjak dua menjak nie. O_0.

so kira pecah rekod la aku ambil masa nak communicate ngan mereka ni. kira mcm lebih 2 minggu baru aku macam serasi-serasi segan gitu dengan mereka. after that barulah aku ok. tu pun lepas 2 student praktical yang memang ada kat department aku nie blah. ahhahahaha.

selepas beberapa lama kemudian aku makin serasi ngan tempat nie. walaupun ada la beberapa staff yang berperangai 'pelik'. tapi biasalah kan... semua tempat pasti ada je manusia-manusia yang berperangai 'pelik' dan 'jelik'... tiada yang sempurna kann(bajet bagos :-p) hahaha

apa yang menariknya department aku ni adalah aku rasa macam kami ni family... staff2 yang berpangkat tak poyo pun.. boss aku pun sempoi je.. kira macam tak la nak pantang rendah pada orang bawahan dia terutama budak praktikal macam aku nie(YE KE????). supervisor aku lagi sempoi.. hahha beliau ni macam mak aku je perangai dia. datang sengal dia tak bleh blah. terubat rindu aku kat mama..  kiranya semua kat sini agak sengal la. hahahah dan mereka layan antara satu sama lain macam family. tu yang best tu...

bila teringat yang aku hanya ada masa sebula je lagi untuk habiskan latihan praktikal aku ni, buat aku sedih pulak. sayang je nak tingglkan family baru aku ni. supervisor, Puan Zah dan Puan Mai yang macam mak, kak Fara, kak Lind(dah tukar department) macam kakak-kakak. best sangat... opss lupa pulak kak Zura... mereka la geng aku kat sini. baik je mereka ni ngan aku. tu yang sayang je nak tinggalkan mereka...

hurmm rasanya banyak je yang aku nak story kat sini tapi sekarang ni aku ada kerja so lain tahun aku update lagi yer..

adiossss


No comments:

Post a Comment

Popular Posts