bodyNeopets Abominable Snowball

ALLIKAHS LUTADIAYS

ALLIKAHS LUTADIAYS

apa tah

borak dan bersorak


Wednesday, April 11, 2012

Allah menguji manusia lagi

Assalamualaikum semua, hari ini kita dikejutkan lagi dengan berita gempa bumi yang turut dirasai oleh warga Malaysia. Sungguh besar kuasa Allah. Tidak terdetik pun di hati kita akan merasai gegran itu. Yup cik sahabat ada di utara so beliau dapat rasakan gegaran itu. Ya Allah, selamatkan mereka..


Aku terus teringatkan mimpi aku itu. Ya Allah janganlah ianya benar-benar terjadi.Mengenangkan hal ini buat aku sangat takut. Terlalu takut.  Ya, kuasa Allah siapalah dapat menghalang. Aku takut kiranya aku tidak sempat untuk menebus segala dosa aku. Aku takut andai aku tidak punyai waktu yang cukup untuk bertaubat. Aku takut andai keampunan yang aku pinta tidak diterima. Terlalu banyak dosa yang aku dah lakukan. Terasa malu pada diri sendiri mengenangkan kejahatan dan kejahilan aku. Ya Allah, berilah aku kesempatan itu, untuk lebih dekat padamu, walau aku tahu tidak layak untuk aku meminta setelah apa yang aku dah lakukan.. Aku terlalu lemah ya Allah. Masih terlalu banyak yang aku perlu pelajari, terlalu banyak yang aku perlu betulkan..


Ya Allah, kekalkan hatiku untuk terus berada di jalanmu. Kuatkan hatiku untuk mengharungi dugaanmu, kuatkan imanku untuk menepis segala hasutan syaitan.


Amin.


Semoga mereka yang berdepan dengan situasi gempa bumi ini akan tabah.


Adioss


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment

Popular Posts