bodyNeopets Abominable Snowball

ALLIKAHS LUTADIAYS

ALLIKAHS LUTADIAYS

apa tah

borak dan bersorak


Thursday, October 6, 2011

23 tahun di bumi Allah. . .

Hari ni genap 23 tahun aku bernafas di bumi ciptaan Allah. Syukur sebab aku masih berkesempatan untuk menikmati suka duka kehidupan yang tak pernah kita tahu penghujungnya. Terima kasih Allah.

Kepada mama, alang ucapkan terima kasih sebab sanggup menggadai nyawa melahirkan alang pada 7 oktober 1988 yang lalu. Jasa mama tak terbalas oleh alang. Bukan takat itu aja, bermula saat tu mama tak jemu dan penuh kasih sayang mendidik alang dan mengajar alang untuk terus hidup di bumi yang indah ini. Mama buat yang terbaik walaupun kadang-kadang alang akan buat mama terluka tanpa alang sedar. Mama tak pernah nak berdendam dengan semua kelukaan mama disebabkan alang. Walau mama terasa hati, mama tetap tegur dan ajar alang untuk terus menjadi manusia berguna..Terlalu banyak rasanya dosa alang pada mama.ampunkan alang ma. . Bukan niat alang untuk buat mama terluka., ampunkan alang ma. .

Apa lagi yang aku harapkan untuk kehidupan ini? Rasanya tak layak untuk aku meminta apa-apa pun ketika ini apabila ada arahanNYA aku ingkari, ada permintaanNYA aku abaikan lalu apa hak aku untuk meminta yang terbaik untuk aku? Aku bersyukur dengan apa yang aku miliki, tapi aku juga manusia yang lemah. Akan aku cuba menjadi manusia yang diredhai, yang seperti apa yang sepatutnya. Aku akan sering berusaha ke arah itu.

YA ALLAH ya tuhanku, aku tahu aku tidak layak meminta tetapi apa uang kuharapkan hanyalah jalan yang kau redai. Kau tunjukkanlah aku jalan itu, kau permudahkanlah kesusahanku, kau gembirakanlah kesedihanku, kau terangilah kegelapanku.. Aku pohon padami ya ALLAH. Hanya padamu aku berserah. .

Aku hanya insan yang lemah,

Published with Blogger-droid v1.7.4

2 comments:

Popular Posts