bodyNeopets Abominable Snowball

ALLIKAHS LUTADIAYS

ALLIKAHS LUTADIAYS

apa tah

borak dan bersorak


Tuesday, July 12, 2011

Merokok merbahaya kesihatan...

Merokok merbahaya kesihatan...

Kerajaan Malaysia ada kata “ merokok merbahaya kesihatan” tapi kenapa masih jual sesuatu yang boleh merbahayakan kesihatan rakyat??? Itu aku tak bleh jawap. Apa yang aku nak share kat sini adalah apa yang aku tengok pada sesuatu yang ada kena mengena dengan rokok.

Kalau di ikutkan memanglah rokok merbahayakan kesihatan tapi kenapa masih ada yang hisap rokok. Semua tu ada alasan masing-masing dan aku malas nak ambik port.

Bagi aku apa yang aku menarik tentang rokok/shisha atau apa-apa yang boleh mengeluarkan asap adalah asap tu sendiri. Asap bukan sebarang asap. Asap yang keluar dari mulut, hidung dan telinga(ada ker???) manusia. Aku rasa unik je bila asap rokok tu keluar dari anggota badan manusia ni tapi bukan semua yang aku tengok unik la sebab ada je manusia yang keluarkan asap ni tanpa seni. Asap juga seni tau. Korang pernah tengok macam mana orang buat asap guna seni? Try tengok dekat youtube. Ada macam-macam gaya and kreativiti manusia boleh cipta dengan asap tu dan sejujurnya aku kagum.. seni pada asap rokok/ shisha yang keluar dari anggota badan manusia ni macam unik tau. Sangat berseni dan sekali lagi aku ulang berseni.

Ada macam-macam gaya orang nak lepaskan asap tu dari badan mereka. Ada yang main sembur je, ada yang buat bentuk, ada yang keluar dari hidung dan lebih kreatif ada yang buat macam-macam gaya unik.

Ok cerita tentang asap rokok dulu ya. Apa yang aku rasa menarik bila orang buat huruf O atau number 0. Bukan semua orang boleh buat, maksud aku perokok yer..( aku rasalah) ada kawan aku yang memang merokok pun tak gak reti nak buat huruf O tersebut. Aku suka je tgk orang buat huruf O tu.. lepas tu aku suka tengok cara orang hembuskan asap rokok tu. Aku suka je tengok bila asap tu keluar melurus ke depan dan Nampak macam teratur dan bukannya bergumpul/ berawan-awan gitu. Bagi yang keluarkan asap dari hidung pulak kadang-kadang aku rasa macam lawak pun ada sebab aku akan terbayang lembu/ kerbau yang tengah naik minyak (terpengaruh cartoon)..

Shishaa pun sama ngan rokok tadi Cuma bila aku tengok kat youtube bila ada one girl ni dia bermain dengan asap yang keluar dari mulut dia dan buat beberapa hasil seni, aku rasa lebih kagum la.. mesti dia dah practice lama tue. Cuba la korang try tengok kat youtube... aku nak cari url dia pun tak pat sebab aku taip ada masalah technical so korang usaha sikit la untuk tengok seni asap nie.

So kesimpulannya, bila lepak ngan kawan-kawan aku kat mana-mana yang ada orang merokok/shisha, benda tu je aku tengok. Cara derang deal ngan asap tu. Kadang-kadang insan-insan tersebut akan kelihatan macho atau berstail je... tapi kadang-kadang macam lawak pun ada. Itulah manusia, pelbagainya manusia kat dunia ni dan ini adalah salah satu kepelbagaiaan kerenah manusia yang aku ushar..

So macam biasa ada masa terluang nanti aku update lagu yer...

Adios

No comments:

Post a Comment

Popular Posts