bodyNeopets Abominable Snowball

ALLIKAHS LUTADIAYS

ALLIKAHS LUTADIAYS

apa tah

borak dan bersorak


Tuesday, April 19, 2011

gambar di rumah haram ataupun tidak???

tak pernah ambil tahu, ya itulah perangai sesetengah dari yang hidup dalam muka bumi ini berlandaskan pegangan agama islam. aku bukanlah nak berceramah panjang lebar sebab aku tahu aku pun tak layak untuk berceramah tentang ilmu agama ni. post aku kali ini adalah sekadar untuk berkongsi maklumat yang baru jer aku jumpa. itupun selepas membaca dari blog yang tajuknya menarik perhatian aku http://erin-elyna.blogspot.com dan kemudian aku rujuk pada blog sebenar yang memaparkan tentang haramnya meletak gambar bernyawa di rumah.


barulah aku tahu yang rupanya haram meletak gambar bernyawa tak kira manusia ataupun haiwan di rumah. selama ni yang aku tahu kalau kita letak banyak patung je yang tak elok. malaikat tak nak masuk. rupanya gambar haiwan dan manusia pun tak boleh. HARAM!!! gambar yang kita boleh letak contohnya kereta, moto, kerusi, kapal, rumah dan lebih elok ayat-ayat al-quran.

tapi takkan gamabr untuk kenangan pun tak boleh????untuk infomasi dan maklumat lebih terperinci bolehlah melawat ke http://www.ustaznoramin.com - Hukum meletakkan gambar bernyawa

sekian....
adiosss

No comments:

Post a Comment

Popular Posts