bodyNeopets Abominable Snowball

ALLIKAHS LUTADIAYS

ALLIKAHS LUTADIAYS

apa tah

borak dan bersorak


Thursday, June 2, 2011

Program Rakan Kebun Anda bersama Dun Asahan

event tersebut telah di adakan di Kompleks Jeperun Asahan Jasin, Melaka pada 02 June 2011 dan telah di rasmikan oleh Y.B Datuk Perumal A/L Raju, Pengerusi Jawatankuasa Negeri Pembangunan Desa Dan Pertanian Negeri Melaka serta turut di hadiri oleh yang berbahagia Pengarah Pertanian Negeri Melaka, Encik Adam bin Ali.


aku pun turut hadir sebab aku ada kerja. pegawai pertanian daerah Jasin, Melaka minta aku rakam event tersebut so atas urusan kerja aku pun pergilah. seawal 08.55 kalau tak salah aku, aku dah terpacak kat Kompleks Jeperun. walaupun masih baru dalam bidang juruvideo nie tapi oklah for the first time aku buat kerja yang berbayar. (poyo je bunyi)

so bila aku sampai je kat tempat kejadian, aku terus memulakan tugas aku. rakam merakam menggunakan video camare yang aku beli dengan duit aku sendiri. dahlah peralatan aku kurang. al maklumlah budak baru belajar. dengan tak ada bateri spare, tak ada tripod, aku slumber badak je meraka dan terus merakam. cuaca pun panas so tak adalah halangan sangat kecuali peluh dan panas terik yang aku terpaksa rasa sedangkan yang lain best je duduk bawah canopy. dah kerja saba jelah...



takot hasil rakaman aku bergoyang aku dengan slumber badak tarik kerusi yang ada and guna sebagai stand supaya tak bergoyang... oklah dari tak ada. lengoh jugalah tangan aku pegang v.cam jer..

lepas acara perasmian aku pun terus join adik and mak aku yang ikut aku tadi duduk kat bawah canopy, baru je nak ushar kuih yang aku ambik tadi terus ada sorang akak tu panggil aku sebab kerja aku tak satel lagi.. hahha nampak sangat tak reti nak buat kerja. kerja tak abis lagi bleh pulak nak elek-elek.. aku pun terus la g ke tempatkejadian untuk sambung kerja aku. panas tak panas aku terus kan je merakam.. lokasi seterusnya adalah di booth yang di sediakan untuk jualan, pameran dan demonstrasi bahan tanaman dan product-product pertanian. semuanya dari pertanian sebab dah event ni di organise oleh jabatan pertanian Melaka. ha kat bawah nie antara product yang ada kat sana..



lepas je sesi melawat booth nie, para jemputan khas gi makan. time tu aku tak rakam pun. aku elek kat luar je... antara aktiviti yang ada kat sana selain pameran semua tu, ada juga pertandingan mewarna untuk budak tadika, ptandingan gubahan sayur-sayuran dan buah-buahan, dan pertandingan teka buah..

p apa-apa pun memang best la.. so sekarang nie aku tengah edit video yang aku rakam tadi untuk bagi kat pegawai pertanian tu.... sebab aku dah join event tu so ada lah sedikit ilmu yang aku dapat. nanti aku post ekk..

adioss..

No comments:

Post a Comment

Popular Posts