bodyNeopets Abominable Snowball

ALLIKAHS LUTADIAYS

ALLIKAHS LUTADIAYS

apa tah

borak dan bersorak


Monday, June 6, 2011

cinta itu mendewasakan?

ermmm tadi tengok cerita kat tv3.. ada satu dialog tu buat aku terfikir... "cinta itu mendewasakan seseorang".... ermmm betul ke? boleh percaya ker? ya mungkin juga memang sebab cinta itu sendiri sesuatu yang misteri.. kadang-kadang cinta itu menyakitkan, kadang-kadang cinta itu mengecewakan dan kadang-kadang cinta itu mengelirukan... kenapa mesti negetif??? sebab yang positif itu kdang-kadang membawa keburukan. tak salah rasanya untuk kita beringat.. sediakan payung sebelum hujan(ada kaitan ker?)

untuk cintai seseorang tu tak salah tapi kalau dah seratus peratus bagi kasih sayang dan cinta kita kat seseorang tu rasanya memang tak patut. habis tu diri kita takkan kita tak nak sayang, tak nak cinta. kita harus sayang dan cinta diri kita dulu sebelum kita nak sayang and in love ngan orang lain. lagipun kalau kita bagi semua cinta dan kasih sayang pada seseorang tu ia akan mambawa keburukan kalau apa-apa terjadi dalm perhubungan tu( mintak jauh la kan) sebagai contoh bunuh diri, jadi tak waras dan mungkin jadi pembunuh. siapa tahu.. cinta tu kan misteri..

bagi aku gak, cinta sejati tu dah tak ada dah zaman sekarang ni... cinta sekarang ni bleh tahan kejap je.. tak ada maknalah cinta akhir hayat semua ni. ermm kalau ada pun dalam novel, movie... tu je.. semuanya adalah rekaan. nak salahkan lelaki pun tak boleh sebab sekarang ni lelaki dan perempuan sama je perangai tak semenggah dia...(sesetengah je yer) ada yang cinta sebab duit, ada yang cinta sebab kecantikan, semua tu tak kekal... tapi serius weh wujud lagi ke cinta yang betul-betul C.I.N.T.A ????

cakap la apa pun, tu bagi aku... kalau bagi korang terpulanglah... sebut pasal lelaki and perempuan ni, ada sorang kenalan aku ni, aku macam naik menyampah pulak ngan dia ni. memanjang macam nak heboh kat orang yang dia boleh je hidup tanpa perempuan. lebih suka hidup solo, perempuan ni leceh je, buat sesak otak.. HELLO MANGKOK, ko ingat perempuan je ke yang buat otak sesak lelaki pun ada lah( emo lak aku) tapi memang weh, menyampah gila lak aku bila di kenangkan. dia ingat di tu bagus sangat. memula kenal dia ok je tengok skali jadi kawan kat fb status dia eshh.. buat aku menyampah... "A guy who can stand out by their own life is the guy who doesn't care about people around him. and yes thats me." "One of the happiest thing on earth is when you know that You’re in love with someone. Who is more in love with you.Hmmm...I don't think so...single is better perhaps." dah kalau memanjang nak update status cam tu tak ke meloya kan... oleh itu aku ambik keputusan nak delete je dia as a friend dalm fb aku.. hahah.. menyemak pemandangan kat wall most recent fb aku je...

memang lah hak dia nak update status apa pun tapi macam tak acilah dia macam nak salah kan pompuan je.. aku pun bleh nak salahkan lelaki je.. dia ingat dia je ada kisah sendiri orang lain tak ada kisah sedey... aku memang pantang lah kalau orang nak salahkan semua sebab sorang je yang buat perangai...

esh apa hal lak aku nak emo tentang mangkok ni pulak nie.. dah macam lari dari tajuk je. hahah oklah abaikan tentang mangkok tingkat tue,... so apa apa pun macam yang aku cakap tadi... cintu tu kan misteri..

adios...

No comments:

Post a Comment

Popular Posts